PATRUZECI DE ANI DE SUCCES PENTRU MITSUBISHI L200 PICKUP

Patruzeci de ani de succes pentru Mitsubishi L200 pickup

Este anul 1978, iar lumea este în schimbare. "Space Invaders" se răspândesc în sălile de jocuri din întreaga lume şi lansează industria de jocuri video. Prima reţea automată de telefonie mobilă este construită în Japonia, iar Superman ia cu asalt cinematografele.

 Un alt produs este lansat, care pe parcursul următoarelor patru decade va oferi mobilitate pentru peste 4,7 milioane de oameni - Mitsubishi L200 1-ton pickup.

Este un pickup truck care se descurcă pe toate tipurile de teren, oriunde pe planetă. A fost dezvoltat cu scopul de a satisface dorinţa clienţilor pentru un pickup cu fiabilitate şi durabilitate remarcabile şi performanţe ridicate de încărcare; cu un nivel de manevrabilitate şi confort comparabile cu ale unui sedan pentru pasageri.

Primele modele au fost numite în mod adecvat "FORTE", deşi pentru export s-au folosit nume precum L200, care au rămas şi azi în uz. Încă de la început, FORTE a fost proiectat pentru a oferi transport solid şi de încredere pentru oameni şi mărfuri.

 

FORTE a fost dezvoltat pentru a furniza o capacitate de transport de 1 tonă şi în acelaşi timp să fie uşor de condus, să aibă o combinaţie de fiabilitate brută, o manevrabilitate prietenoasă şi capacitate de transport impresionantă. Acestea l-au făcut rapid un favorit în întreaga lume, de la pustiurile îngheţate până la deşerturile arse de soare.

 

Pentru a se asigura că se poate ajunge şi mai departe pe orice tip de teren, Mitsubishi Motors a introdus o versiune 4x4 în 1980. Aceasta a devenit temelia pentru vehiculele Mitsubishi 4WD moderne, conducând direct la PAJERO/MONTERO şi DELICA.

 

Acest pickup, curând redenumit TRITON pe multe pieţe, are un efect profund şi asupra afacerii Mitsubishi Motors. Prima şi a doua generaţie de platforme au fost în principal produse la fabrica Mitsubishi Motors Ohe. Începând cu modelul din generaţia a treia, în 1995, producţia s-a concentrat în fabrica Laem Chabang din Thailanda, de unde sunt exportate în toată lumea. În prezent este cea mai mare fabrică Mitsubishi Motors, ce produce peste 400.000 de vehicule în fiecare an.

 

Prima generaţie

 

Septembrie 1978

 

  • "FORTE," un pickup truck de o tonă, a fost introdus în Japonia şi exportat cu diverse nume printre care MITSUBISHI TRUCK şi L200. Exporturile către America de Nord au început în octombrie anul următor. 
  • Singura opţiune de caroserie este single cab (cabină 2 locuri). Puterea vine de la un motor pe benzină de 2,0 litri, cu o opţiune de 2,6 litri pentru America de Nord şi motor de 1,6 litri pentru Japonia şi alte regiuni. Pentru export a fost disponibil şi un motor diesel de 2,3 litri.

 

Octombrie 1980

 

  • Introducerea unui sistem 4WD part-time

   

A 2-a generaţie

 

Martie 1986

 

  • Schimbare completă de model. Variaţiile oferite acum includeau trei tipuri de structură: Single Cab, Club Cab, Double Cab cu stiluri de caroserie scurtă şi lungă disponibile cu Single Cab. Noi opţiuni de tren de rulare 2WD şi 4WD erau disponibile, cu motoare pe benzină de 2,0 litri şi 2,6 litri şi motor diesel de 2,5 litri (majorat de la 2,3 litri).

 

Mai 1991

 

  • Introdus ca "STRADA" pe piaţa japoneză (doar double-cab)

             

A 3-a generaţie

 

Noiembrie 1995

 

  • Noul model de pickup truck "L200 STRADA" a fost introdus în Thailanda.
  • Producţia este concentrată în fabrica MSC Thai Laem Chabang, de unde se exportă în întreaga lume.
  • Cele trei variaţii de caroserie sunt Single Cab, Club Cab şi Double Cab pentru export. Alimentat de motoare diesel de 2,5 litri sau 2,8 litri. Mecanismul 4WD este echipat cu sistemul inovator "Easy Select 4WD".

 

A 4-a generaţie

 

August 2005

 

  • Noul pickup "TRITON" a fost introdus în Thailanda. Vânzările pe alte pieţe au început secvenţial după introducerea în Thailanda.
  • Trei configuraţii de caroserie - Single Cab, Club Cab, Double Cab şi motoare diesel nou dezvoltate de 2,5 litri şi 3,2 litri cu rampă comună. Opţiunile trenului de rulare sunt 2WD şi un 4WD echipat cu sisteme "Easy Select 4WD" sau "Super Select 4WD".

         

A 5-a generaţie

 

Noiembrie 2014

 

  • A 5-a generaţie este introdusă în Thailanda şi au urmat exporturile pe alte pieţe. 
  • Trei configuraţii de caroserie - Single Cab, Club Cab cu uşi duble şi Double Cab. Sistemele de propulsie sunt noul turbo diesel MIVEC de 2,4 litri, turbo diesel de 2,5 litri şi pe benzină de 2,4 litri. Opţiunile de trenuri de rulare sunt 2WD şi 4WD, cu disponibilitatea sistemului "Super Select 4WD-II", care a adoptat un dispozitiv de acţionare electronic.


Prima generaţie 1978 FORTE/L200

 

Există o cerere imensă în străinătate, în special în America de Nord, pentru camionete mici, folosite atât pentru drumuri la şcoală şi la birou, cât şi pentru activităţi de recreere.

 

Mitsubishi Motors a introdus primul său pickup truck de o tonă cu numele "FORTE" în septembrie 1978 şi a început să exporte către America de Nord din octombrie anul următor.

 

Numele pickup truck-ului de o tonă, "FORTE", înseamnă "puternic" în limba italiană. Prototipurile au fost supuse unor teste riguroase de anduranţă la o scară foarte largă în America de Nord, Thailanda şi Arabia Saudită pentru a asigura fiabilitatea. Un total de aproximativ 657.000 de vehicule au fost produse în fabrica Ohe din Japonia şi parţial în fabrica Laem Chabang din Thailanda.

 

Stilizarea a pornit de la sedanul compact "GALANT Σ," cu un nas lung, o margine-scut pentru aer introduse pentru camionete prima dată şi patru faruri rotunde. FORTEera propulsat de un motor pe benzină de 2,0 litri şi unul de 2,6 litri pentru America de Nord şi un motor pe benzină de 1,6 litri pentru Japonia şi alte regiuni. Un motor diesel de 2,3 litri era disponibil pentru export. Ecartamentul său lat de 1.360mm şi ampatamentul lung de 2.780mm asigurau o stabilitate superioară în timpul mersului.

 

Şasiul era şi el sofisticat pentru un vehicul comercial, cu frâne pe discuri în faţă, suspensie cu dublu braţ triunghiular / arc elicoidal pentru faţă şi foi de arc şi arbore rigid pe spate.

 

Interiorul foarte tăcut rezultă dintr-o abordare fără compromis legată de performanţa NVH, ceea ce presupune folosirea unui arbore de transmisie din 2 piese şi utilizarea generoasă a materialelor de sigilare strategic poziţionate.

 

Mitsubishi Motors a profitat de multitudinea de ani de experienţă în construirea de Jeep-uri şi a adăugat un sistem de transfer part-time 4WD nou dezvoltat cu un lanţ silenţios legat direct. Acest sistem a redus zgomotul transmisiei şi pierderea de putere şi a permis condusul pe şosea la viteză mare.

 

Acest model a servit drept predecesor al gamei Mitsubishi Motors 4WD precum PAJERO/MONTERO şi DELICA.

  

A 2-a generaţie 1986 STRADA / L200

 

În martie 1986 s-a produs o schimbare completă a modelului.

 

Exteriorul prezintă o reconstrucţie de înaltă clasă cu un nou design al grilei frontale, printre alte detalii modificate. Iar liniile creează o formă robustă, modernă şi aero-eficientă.

 

A fost oferită o varietate largă de configuraţii, printre care trei tipuri de caroserie: Single Cab, Club Cab, Double Cab, scurtă şi lungă disponibilă pentru Single Cab, opţiuni pentru trenul de rulare 2WD şi 4WD, motoare pe benzină de 2,0 litri şi 2,6 litri şi motor diesel de 2,5 litri.

 

Denumirea s-a schimbat şi ea, double-cab-ul "STRADA" fiind introdus în Japonia în 1991. Modelul a fost numit "MIGHTY MAX" în America de Nord, "TRITON" în Australia şi "L200" în alte zone. În America de Nord a fost vândut şi de Dodge sub denumirea "RAM 50."

 

Un total de aproximativ 1.146.000 de unitati din a 2-a generaţie au fost produse în fabrica Ohe din Japonia şi în fabrica Laem Chabang din Thailanda.

 

A 3-a generaţie 1996 STRADA / L200

 

Producţia celei de-a 3-a generaţii, "STRADA / L200" a început în noiembrie 1995 în Thailanda. Design-ul interior şi exterior a fost complet revizuit pentru a conferi un aspect distinctiv şi de ultimă oră.

 

Noul stil reflecta nevoia clientului de a avea un pick-up truck ce putea fi utilizat şi ca o maşină pentru pasageri pentru uz personal. Modelul a fost poziţionat ca un vehicul spaţios cu cinci locuri confortabil şi suficient de capabil atât pentru uz recreaţional cât şi pentru uz comercial.

 

Puterea şi performanţele off-road au fost îmbunătăţite cu un motor turbodiesel de 2,5 litri cu inter-răcire şi caracteristici precum "Easy Select 4WD". Nivelul de siguranţă şi de echipare a fost de asemenea îmbunătăţit pentru a satisface aşteptările cumpărătorilor obişnuiţi cu un confort de nivel de autoturism.

 

"STRADA / L200" a fost vândut în Thailanda şi de asemenea exportat în Europa, Oceania, America Latină, Orientul Mijlociu şi Africa. Un total de aproximativ 1.046.000 de unitati au fost vândute.

 

Dispunea de:

 

  • Un aspect nou şi proaspăt care combină forţa unui pickup truck cu stilul unei maşini de pasageri
  • Un interior cu o senzaţie de autoturism, cu ornamente turnate pentru uşi şi capitonare supradimensionată pentru confort
  • Un spaţiu de încărcare mare, printre cele mai mari din clasa sa
  • Motorul turbodiesel de 2,5 litri cu inter-răcire cu manevrabilitate mai bună
  • Funcţii de siguranţă pasivă şi activă accentuate precum un airbag lateral pentru şofer, geamuri electrice şi lumini de frână ridicate
  • A fost adoptat sistemul "Easy Select 4WD" al Mitsubishi Motors cu difereţialul faţă care permite şoferului să aleagă cel mai eficient mod de condus în funcţie de suprafaţa de drum
  • La anumite niveluri de echipare este disponibil sistemul ABS Mitsubishi Motors, care previne blocarea roţilor în timpul frânării pentru a stabiliza caroseria şi manevrabilitatea şi un diferenţial de alunecare limitat hibrid (LSD) care accentuează stabilitatea în mers.

   

A 4-a generaţie 2005 TRITON / L200

 

În august 2005 s-a efectuat o schimbare completă de model şi după introducerea în Thailanda în 2005 a fost exportat pe etape în aproximativ 150 de ţări din toată lumea, devenind un model important în cadrul strategiei globale Mitsubishi Motor.

 

TRITON / L200 a fost dezvoltat cu următoarele trei caracteristici-cheie pentru a-l ajuta să cucerească lumea. Întâi, trebuia să depăşească cerinţele de bază cu privire la performanţele camionetelor, precum economia, durabilitatea şi fiabilitatea. În al doilea rând trebuia să îndeplinească cele mai înalte standarde de calitate pentru a consolida mai departe brand-ul la scară globală. Şi în final, trebuia să satisfacă o varietate largă de nevoi ale clienţilor, nu să fie doar un vehicul de uz comercial.

 

Un total de 1.423.000 unitati TRITON / L200 de generaţia a 4-a au fost produse.

 

Printre caracteristicile 2005 TRITON / L200 se numără un design interior şi exterior inovator care sugerează sportivitate în timp ce rămâne elegant. Caroseria promite cel mai spaţios interior din clasa sa, în timp ce suspensia şi echiparea interioară permit un confort care rivalizează cu cel al autoturismelor.

 

Aceste elemente nu au accentuat doar caracterul inovator al modelului TRITON / L200 în piaţă, ci a spulberat şi imaginea generală a camionetelor care erau doar vehicule comerciale. Acest lucru a extins semnificativ baza de clienţi pentru camionetele Mitsubishi Motors.

 

Motorul diesel nou dezvoltat cu o platformă comună cu injecţie directă furniza o putere mare şi în acelaşi timp obţinea un consum scăzut de combustibil, emisii scăzute de noxe şi niveluri scăzute de zgomot.

 

Caroseria nou proiectată a atins şi ea cel mai înalt nivel de rezistenţă la impact din clasa sa. Participarea la Raliul Dakar şi alte competiţii i-a consolidat performanţele superioare off-road 4WD şi a ajutat la popularizarea rezistenţei modelului TRITON / L200.

 

  • Configuraţiile de caroserie sunt trei la număr: Single Cab, Club Cab şi Double Cab
  • Motoarele sunt diesel de 2,5 litri şi de 3,2 litri cu platformă comună
  • Trenurile de rulare sunt 2WD şi 4WD ("Super Select 4WD" şi "Easy Select 4WD"

 

A 5-a generaţie 2015 TRITON / L200

 

În 2014, noul TRITON / L200 generaţia a 5-a cizelează mai departe conceptul pentru a satisface nevoile din ce în ce mai variate ale clienţilor. Utilitatea şi durabilitatea îmbunătăţite pentru uzul comercial, o senzaţie de sportivitate care face condusul uşor şi interesant, calitatea care oferă satisfacţie clientului şi confortul, care place oricărui pasager, sunt toate calităţi pe care noul TRITON / L200 le-a acumulat evoluând către "camioneta supremă".

 

Sunt oferite trei tipuri de cabine, pentru a satisface orice scop: Single Cab, Double Cab şi Club Cab cu uşi duble.

 

Motoarele turbodiesel de 2,5 litri şi pe benzină de 2,4 litri au fost îmbunătăţite şi sunt oferite alături de noul turbodiesel MIVEC "curat" de 2,4 litri. Furnizează performanţe superioare şi în acelaşi timp o importantă economie de combustibil şi emisii de CO2 scăzute. Transmisia manuală cu 6 viteze şi transmisia automată cu 5 viteze cu modul Sport sunt de asemenea oferite pentru prima dată.

 

Sistemele 4WD continuă să se dezvolte şi ele. Sistemul "Easy Select 4WD" are trei poziţii: 2H, 4H, 4L pentru a furniza tracţiune optimă adecvată condiţiilor de drum, iar "Super Select 4WD-II" vine cu un dispozitiv de acţionare electronic.

 

Este încă oferită opţiunea 2WD, inclusiv versiunea standard şi un model "High Rider" care are aceeaşi gardă la sol ca şi 4WD pentru performanţe îmbunătăţite pe drumuri dificile.