Hyundai IONIQ 5 N – debut în cadrul Goodwood Festival of Speed

Hyundai IONIQ 5 N a fost lansat în premieră mondială, în cadrul Goodwood Festival of Speed din West Sussex – Anglia. Primul model electric al diviziei N oferă pasionaților de autovehicule de înaltă performanță o experiență electrică de condus atât pe drumurile publice, cât și pe circuit.

IONIQ 5 – realizat pe platforma E-GMP – a reprezentat baza perfectă pentru primul autovehicul electric al gamei N. IONIQ 5 N include cele mai avansate tehnologii Hyundai N, care vor fi implementate pe toate vehiculele electrice ale gamei.

„Hyundai N include cele mai avansate tehnologii dezvoltate de Hyundai Motor Company” a declarat Jaehoon Chang, President and CEO – Hyundai Motor Company. „Combinația cîștigătoare între tehnologiile avansate și experiența în motorsport stabilește noi standarde în privința performanțelor autovehiculelor. Rezultatul: recent lansatul IONIQ 5 N, un autovehicul revoluționar pentru o experiență electrică de înaltă performanță. Principalele inovații ale acestui model vor spori competitivitatea viitoarei game Hyundai. Acesta este motivul existenței diviziei N.”

 

„IONIQ 5 N a fost dezvoltat pentru a stabili un nou standard în privința pasiunii de a conduce, prin utilizarea celor mai noi tehnologii disponibile. Odată cu IONIQ 5 N, obiectivul diviziei Hyundai N este de a oferi o experiență dinamică de condus, indiferent de tipul de propulsie: termică, electrică sau pe bază de hidrogen”, a menționat Till Wartenberg, Vice President and Head of N Brand and Motorsport – Hyundai Motor Company. „Pentru a îndeplini acest obiectiv, am acordat atenție opiniilor fanilor mărcii N – optimizând până în cele mai mici detalii setările primului model electric N, cu scopul de a electrifica plăcerea de a conduce a celor mai exigenți N-tuziaști.”

 

Tracțiune AWD cu două motoare, manevrabilitate inspirată de lumea raliurilor

 

Agilitatea în viraje este asigurată de structura caroseriei, cu 42 de puncte de sudură suplimentare, dar și 2,1 m în plus de adeziv. Suporții motoarelor și ai bateriei sunt ranforsați, iar subcadrele față/ spate beneficiază de o rigiditate laterală crescută. Diferențialele față/ spate integrate (IDA) – inspirate de lumea raliurilor – sunt consolidate pentru un cuplu mai puternic al motorului electric, iar alături de jantele de 21 de inchi din aluminiu forjat ajută la reducerea maselor nesuspendate.

 

Coloana de direcție a fost ranforsată și oferă rigiditate ridicată. În plus, autovehiculul este echipat cu sistem N R-MDPS (direcție cu pinion și cremalieră, asistată electric) special configurat, cu o demultiplicare mai scurtă și un răspuns mai bun al cuplului.

 

N Pedal reprezintă o soluție adaptată dimensiunii și masei specifice EV, care asigură totodata manevrabilitatea sportiva inspirata de cea a modelului i20 N WRC. Aceasta functie a fost proiectata pentru a asigura manevrabilitate si raspuns rapid la apasarea pedalei de acceleratie.

 

N Drift Optimizer permite menținerea unghiului de derapaj controlat, prin corelarea tuturor comenzilor autovehiculului în funcție de acțiunile conducătorului auto.

 

N Torque Distribution asigură distribuția complet variabilă a cuplului între cele două punți și include 11 setări. În partea din spate, sistemul e-LSD optimizează manevrabilitatea și comportamentul rutier. Senzorii suplimentari ai roților și amortizoarele mai performanțe îmbunătățesc funcționalitatea sistemului de suspensie controlat electronic.

 

Motoarele electrice ating o turație maximă de 21.000 rpm și dezvoltă o putere de 478 kW/ 650 CP, cu funcția N Grin Boost activată. Aceste performanțe sunt asigurate de invertorul cu două faze, care maximizează eficiența și performanțele noii baterii de 84 kWh.

 

Funcția N Grin Boost maximizează accelerațiile, prin creșterea puterii timp de 10 s, iar funcția N Launch Control oferă trei setări pentru controlul tracțiunii, pentru pornire rapidă de pe loc. Track SOC calculează automat procentul consumat din baterie pe fiecare tur de circuit.

 

IONIQ 5 N stabilește un nou standard în privința managementului termic în condiții dificile de circuit. Radiatoarele separate ale bateriei și ale motorului maximizează rezistența modelului, înainte și după pilotajul în forță pe circuit. Înainte de a porni de pe loc, conducătorul auto poate utiliza funcția N Battery Pre-conditioning, pentru a optimiza temperatura celulelor bateriei:

  • selectarea modului „Drag” – permite atingerea puterii maxime pentru o perioadă scurtă de timp;
  • selectarea modului „Track” – maximizează performanțele de răcire ale bateriei și autonomia acesteia.

 

N Race optimizează anduranța autovehiculului electric pe circuit. Funcția setează autovehiculul în cel mai sportiv mod, pentru a maximiza resursele în vederea obținerii celor mai buni timpi pe tur de circuit. Prin intermediul N Race, conducătorul auto poate alege între:

  • „Endurance” – maximizează autonomia pe circuit, prin limitarea puterii maxime și implicit a creșterii temperaturii;
  • „Sprint” – permite dezvoltarea puterii maxime pe perioade scurte de timp, conducătorul auto având posibilitatea de a gestiona eficient strategia energetică și de a crea condițiile ideale pentru atingerea obiectivelor de performanță.

 

IONIQ 5 N dispune de N-tuned, cel mai performant sistem de frânare Hyundai (discuri față – diametru de 400 mm, discuri spate – diametru de 360 mm). Aceste frâne sunt realizate din materiale ușoare, iar fluxul de aer optimizat îmbunătățește performanțele de răcire. În plus, sistemul de frânare cu recuperarea energiei, utilizat de obicei pentru îmbunătățirea eficienței, a fost reconfigurat pentru IONIQ 5 N, în vederea îmbunătățirii performanțelor de frânare. Acesta este utilizat ca sursă principală de frânare, iar frânele mecanice suplimentează forța de frânare atunci când este cazul, asigurând o anduranță îmbunătățită pe circuit.

 

Pentru a face față solicitărilor extreme de frânare de pe circuitul Nürburgring Nordschleife, inginerii Hyundai N au proiectat N Brake Regen, un sistem de frânare cu recuperarea energiei, destinat IONIQ 5 N. Acesta generează o forță maximă de decelerare de 0,6 G – cea mai mare de până acum – și rămâne cuplat la activarea sistemului ABS, cu o decelerare de maximum 0,2 G. Coordonarea perfectă între N Brake Regen și frânele hidraulice asigură o tranziție lină, imperceptibilă pentru conducătorul auto. Mai mult, frânarea cu piciorul stâng permite apăsarea în același timp a pedalelor de frână și accelerație, în timpul utilizării pe circuit.

Tehnologia de ultimă generație oferă senzațiile și emoțiile specifice unui model sportiv 

 

N e-shift permite controlul furnizării puterii și al transmisiei, în timp ce N Active Sound+ imită zgomote de motor și de eșapament specifice motorizărilor termice. Inginerii Hyundai N au proiectat funcțiile N e-shift și N Active Sound+, pentru a oferi conducătorului auto răspuns îmbunătățit și control precis în timpul condusului sportiv. Atenția acordată controlului precis al puterii diferențiază abordarea N privind sunetul specific EV de sistemele anterioare. N e-shift simulează transmisia cu dublu ambreiaj și opt trepte (DCT) a modelelor N cu motorizare termică (ICE). Funcția N Active Sound+ este corelata cu N e-shift, pentru o experiență senzorială captivantă. Aceasta dispune de un sistem cu 10 difuzoare (opt interne și două externe), cu trei teme acustice distincte. Tema „Ignition” simulează sunetul motorizărilor N 2,0 T, iar „Evolution” oferă un sunet specific modelului de înaltă performanță RN22e. Tema „Supersonic” este inspirată de avioanele de vânătoare cu două motoare. Rolul funcției N Active Sound+ este de a oferi conducătorului auto o referință acustică, pentru a estima puterea utilizată.

 

La fel ca modelul standard IONIQ 5, varianta N este echipată cu funcția V2L, care permite utilizarea energiei stocate în bateria de înaltă tensiune pentru a încărca diverse dispozitive, chiar dacă autovehiculul este oprit.

 

Elemente de design care favorizează condusul dinamic

 

În comparație cu IONIQ 5 standard, versiunea N este cu 20 mm mai joasă, cu 50 mm mai lată în partea inferioară (pentru a permite echiparea cu anvelope mai late) și cu 80 mm mai lungă (datorită difuzorului proeminent).

 

Partea frontală se remarcă prin masca de tip N cu grilă funcțională, clapete și deflectoare de aer. În partea inferioară a barei se află un spoiler care subliniază alura joasă și sportivă. Accentele portocalii prezente în partea inferioară a barei de protecție față, specifice EV N, se regăsesc și pe părțile laterale. Sportivitatea și aerodinamica modelului sunt evidențiate și de: jantele forjate din aluminiu (21 inchi) echipate cu anvelope Pirelli P-Zero 275/ 35R21 de înaltă performanță, eleronul specific N (care integrează și cel de-al treilea stop de frână cu forma triunghiulară, specific N), difuzorul și priza de aer cu accente portocalii, mască de tip N pentru bară spate și reflectorul cu grafica în carouri. Luneta este echipată cu ștergător.

 

Interiorul adoptă aceeași temă de design specifică familiei N. Volanul N nou proiectat include sigla N, alături de butoane N pentru setarea modului de condus, în funcție de preferințe. Butonul N Grin Boost poate fi accesat în orice moment, pentru îmbunătățirea accelerațiilor. Funcțiile N e-shift și N Pedal pot fi activate prin intermediul padelelor. Consola centrală este optimizată pentru condusul pe circuit, cu protecții pentru genunchi și suport pentru tibie. Pentru un plus de funcționalitate, IONIQ 5 N oferă priza USB de tip C, încărcător wireless și suport pentru pahare. Scaunele N (poziționate cu 20 mm mai jos față de configurația standard) dispun de suport lateral îmbunătățit, pentru a susține corespunzător partea superioară/ inferioară a corpului și în cazul accelerațiilor laterale puternice, respectiv pentru a asigura în permanență o poziție corectă la volan. În plus, IONIQ 5 N are pedale optimizate pentru contactul cu piciorul la utilizarea pe circuit, reducând riscul alunecării picioarelor, în cazul utilizării simultane a ambelor pedale.

 

Noua temă în carouri – o notă sportivă conferită de pixelii parametrici specifici IONIQ 5 – se regăsește la nivelul pragurilor ușilor, pedalelor metalice și suportului pentru picioare.

 

La fel ca IONIQ 5 standard, modelul N utilizează materiale sustenabile, realizate din: plastic reciclat, trestie de zahăr, piele prelucrată ecologic și anvelope reciclate.

 

IONIQ 5 N la Goodwood Festival of Speed 2023

 

IONIQ 5 N va fi expus în cadrul Goodwood Festival of Speed 2023. „N Moment” va include prezentarea i20 N WRC, N Vision 74 și Rn22e, culminând cu debutul noului IONIQ 5 N și cu premiera mondială a versiunii „IONIQ 5 N Drift Spec”. De asemenea, i20 N WRC 2023 va participa în cadrul Forest Rally Stage.

Specificații tehnice

IONIQ 5 N

Putere motor

Față

166 kW/ 226 CP

Spate

282 kW/ 383 CP

Putere totală

448 kW/ 609 CP

Putere maximă

478 kW/ 650 CP

(față: 175 kW, 238 CP; spate: 303 kW, 412 CP)

Baterie

Capacitate

84 kWh

Încărcare

Viteză de încărcare

350 kW

Timp de încărcare

De la 10% la 80% în 18 minute

Dimensiuni

Lungime

4.715 mm

Lățime

1.940 mm

Înălțime

1.585 mm

Ampatament

3.000 mm

Anvelope

Pirelli P-Zero 275/35R21

Sistem de frânare

Față

4 pistonase 400 mm

Spate

1 pistonas 360 mm

Franâre cu recuperarea energiei

Decelerare

0,6 G (0,2 G dacă este activat ABS)

0 – 100 km/ h

3,4 s (putere maximă)

Viteza maxima

260 km/h

Autonomie

Va fi anunțată la lansarea pe piața regională

Culori exterioare

Performance Blue, Performance Blue, Abyss Black, Cyber Gray, Ecotronic Gray, Ecotronic Gray, Atlas White, Atlas White, Gravity Gold, Soultronic Orange

Culori interior

Black & Performance Blue

*Valorile consumului de energie nu sunt finale. Specificațiile și echipamentele autovehiculului pot varia în funcție de țară/ regiune și pot fi modificate fără o notificare prealabilă.

*Informațiile prezentate pe acest site au fost actualizate cu cea mai mare grijă posibilă. Totuși, schimbările de model, design, specificații tehnice, vizualuri sau orice alte informații de pe acest site se pot modifica în orice moment fără un anunț în prealabil. Ofertele și campaniile prezentate pe acest site sunt supuse unor termene și condiții și sunt valabile în limita stocului disponibil. Toate versiunile de echipare ale autovehiculelor expuse pe acest site sunt cu titlu de prezentare. RMB Inter Auto îşi rezervă dreptul de a introduce, în orice moment, modificări ale specificaţiilor, echipărilor şi preţurilor vehiculelor sale.

Contactează-ne

Showroom Hyundai, str. Clujului nr.15, Sânnicoară, Apahida

Telefon: 0264.526.612

Email: marketing@inter-auto.ro

Distribuie acest articol