Pionier în materie de siguranță: Mercedes-Benz este primul producător auto din lume care a realizat public un accident frontal cu compensare între două vehicule electrice.
Mai mult decât cerințele legale: un SUV EQA și un SUV EQS s-au ciocnit frontal cu o suprapunere de 50 % într-un scenariu real de accident, fiecare circulând cu 56 km/h.
Protecția ocupanților a fost confirmată: celula pentru pasageri și bateria de înaltă tensiune a ambelor vehicule au rămas intacte, așa cum era prevăzut, ușile au putut fi deschise și sistemele de înaltă tensiune au fost oprite automat.
Testul de impact arată clar că siguranța la Mercedes-Benz nu este o chestiune de sistem de propulsie.
„Simfonia siguranței”: noua campanie folosește super slow motion pentru a vizualiza artistic modul în care sistemele de siguranță funcționează împreună.
Cu primul test de impact public din lume în care sunt implicate două vehicule complet electrice, Mercedes-Benz depășește nu numai cerințele legale, ci și pe cele ale industriei de evaluare. Euro NCAP stipulează un test de impact frontal folosind un cărucior de 1.400 kg cu o barieră din aluminiu în formă de fagure de miere care reproduce partea din față a unui alt vehicul. În conformitate cu specificațiile, vehiculul de testare și căruciorul se ciocnesc cu o suprapunere și la o viteză de 50 km/h. Cu toate acestea, Mercedes-Benz a folosit două vehicule reale, un SUV EQA și un SUV EQS, care sunt semnificativ mai grele, cu aproximativ 2,2 și, respectiv, trei tone. În plus, ambele modele au fost mai rapide, fiecare mergând cu 56 km/h, ceea ce a însemnat că energia totală de impact a fost considerabil mai mare decât cea cerută de lege. Deformarea extinsă a vehiculelor în urma coliziunii poate părea alarmantă pentru cei care nu sunt experți. Pentru inginerii Mercedes-Benz, însă, aceasta arată că vehiculele au putut absorbi eficient energia coliziunii prin deformare. Ca urmare, celula de siguranță pentru pasageri a ambelor modele electrice a rămas intactă, iar ușile au putut fi deschise în continuare. În caz de urgență, acest lucru ar face posibilă ieșirea ocupanților din vehicul pe cont propriu sau ajungerea la ei a personalului de prim-ajutor și de salvare. Sistemul de înaltă tensiune de la SUV-urile EQA și EQS s-a oprit automat în timpul coliziunii.
Testul de impact de la Centrul tehnologic pentru siguranța vehiculelor din Sindelfingen demonstrează filozofia Mercedes-Benz în materie de siguranță în viața reală: Fabricarea de autovehicule care să reziste nu numai în scenarii de crash test definite, ci și în accidente din viața reală. Scenariul de testare care implică o viteză de 56 km/h și o suprapunere frontală de 50 la sută corespunde unui tip de accident obișnuit pe drumurile rurale, de exemplu, în timpul unei manevre de depășire eșuate. Viteza selectată pentru test ține cont de faptul că, într-un accident din viața reală, șoferii ar încerca totuși să frâneze înainte de cel mai rău caz de coliziune.
„Siguranța face parte din ADN-ul Mercedes-Benz și este unul dintre angajamentele noastre principale față de toți utilizatorii de drumuri. Iar pentru noi, protejarea vieților umane nu este o chestiune de sistem de propulsie. Recentul test de impact în care au fost implicate două vehicule complet electrice demonstrează acest lucru. Acesta dovedește că toate vehiculele noastre au un nivel de siguranță la fel de ridicat, indiferent de tehnologia care le propulsează. Lucrăm din greu pentru a ne atinge viziunea de a conduce fără accidente, care depășește obiectivele „Vision Zero” stabilite de OMS și de comisiile regionale ale Națiunilor Unite. Nu ne dorim doar zero decese în trafic până în 2050 și o înjumătățire a numărului de decese și răniri grave în trafic până în 2030, comparativ cu 2020. Obiectivul nostru până în 2050 este zero accidente în care să fie implicat un vehicul Mercedes-Benz.”
Markus Schäfer, membru al Consiliului de Administrație al Mercedes-Benz Group AG, director de tehnologie.
*Informațiile prezentate pe acest site au fost actualizate cu cea mai mare grijă posibilă. Totuși, schimbările de model, design, specificații tehnice, vizualuri sau orice alte informații de pe acest site se pot modifica în orice moment fără un anunț în prealabil. Ofertele și campaniile prezentate pe acest site sunt supuse unor termene și condiții și sunt valabile în limita stocului disponibil. Toate versiunile de echipare ale autovehiculelor expuse pe acest site sunt cu titlu de prezentare. RMB Inter Auto îşi rezervă dreptul de a introduce, în orice moment, modificări ale specificaţiilor, echipărilor şi preţurilor vehiculelor sale.
Contactează-ne
Showroom Mercedes-Benz, Calea Turzii, nr. 172, Cluj-Napoca
Telefon: (0264) 438 121
Email: marketing@inter-auto.ro