Hyundai dezvăluie viziunea privind energia pe bază de hidrogen și soluțiile software care depășesc granițele mobilității, la CES 2024

Hyundai Motor Company a prezentat viziunea privind energia pe bază de hidrogen și soluțiile software care depășesc granițele mobilității, în cadrul CES 2024. Evenimentul se desfășoară în Las Vegas, în perioada 9 – 12 ianuarie.

 

Având la bază tema „Ease every way”, cu această ocazie au fost dezvăluite planurile producătorului pentru un ecosistem bazat pe hidrogen, dar și viziunea privind tehnologiile software și inteligența artificială (AI). În linie cu viziunea mărcii, „Progress for Humanity”, tema „Ease every way” reflectă obiectivul companiei de a contribui la îmbunătățirea calității vieții, având la bază trei valori universale: libertate, siguranță și corectitudine.

 

„La Hyundai, credem că știința și umanitatea reprezintă două fețe ale aceleiași monede; că tehnologia avansată trebuie să contribuie, de asemenea, la îmbunătățirea calității vieții umane”, a declarat Jay Chang, President and CEO – Hyundai Motor Company. „Hidrogenul verde trebuie să devină accesibil tuturor, să alimenteze totul și să fie disponibil pretutindeni.”

 

O soluție inovatoare pentru producția, stocarea, transportul și utilizarea hidrogenului

 

Hyundai Motor Group (Grupul) a anunțat deja angajamentul de a ajunge la zero emisii până în 2050, conform inițiativei globale RE100, care presupune utilizarea de energie obținută numai din surse regenerabile (până în 2045 – în fabricile din străinătate; până în 2050 – în toate entitățile Grupului). Energia obținută din hidrogen va avea un rol important în realizarea acestor obiective.

 

În prezent, Hyundai deține cea mai mare cotă de piață din lume din vânzările de vehicule alimentate cu hidrogen. Rolul hidrogenului în programul de sustenabilitate Hyundai este esențial, deoarece este o sursă de energie verde, apa fiind singurul produs secundar rezultat din procesul de ardere. Soluțiile Hyundai pe bază de hidrogen nu sunt dedicate doar autoturismelor, camioanelor și autobuzelor, ci și tramvaielor, echipamentelor speciale, navelor, generatoarelor electrice, respectiv mobilității aeriene avansate. Compania este lider în tranziția energetică și un susținător important în domeniul hidrogenului.

 

Extinderea HTWO – de la un brand dedicat sistemelor cu pila de combustibil, la marca Hyundai Motor Group responsabilă de lanțul valoric al hidrogenului – subliniază angajamentul companiei față de energia pe bază de hidrogen. HTWO include acum companiile și filialele Grupului și încorporează toate fazele lanțului valoric privind hidrogenul verde (de la producție și stocare, la transport și utilizare). Activitatea HTWO valorifică capabilitățile extinse ale Grupului în diverse sectoare, cum ar fi automobile, piese, oțel, construcții, mobilitate aeriană, marină, robotică și tehnologii viitoare.

 

Unul dintre obiectivele companiei este de a contribui la utilizarea pe scară largă a hidrogenului. Prin intermediul HTWO, Hyundai Motor Group estimează că până în 2035 va prelucra 3 milioane de tone de hidrogen pe an, pentru a desfășura activități logistice și de producție a oțelului, fără emisii de noxe și pentru a genera electricitate.

 

Totodată, Hyundai dezvoltă și capacități de producție a stațiilor de electroliză cu membrană electrolitică polimerică la scară de megawatt (PEM), pentru producția de hidrogen ecologic, care vor fi comercializate în viitorul apropiat, conform detaliilor transmise în timpul prezentării de către Chang Hwan Kim, Senior Vice President and Head of Hydrogen Fuel Cell and Battery Development. Prin partajarea componentelor sistemelor cu pila de combustibil, obiectivul Hyundai este de a obține un preț competitiv comparativ cu tehnologiile PEM existente.

În plus, Grupul se concentrează pe tehnologia de producție a hidrogenului, având la bază două abordări:

  • transformarea deșeurilor în hidrogen (W2H): implică fermentarea deșeurilor organice, cum ar fi alimentele, nămolul și gunoiul de grajd, pentru a genera biogaz; ulterior, biogazul este tratat pentru a capta dioxidul de carbon și a produce hidrogen;
  • transformarea plasticului în hidrogen (P2H): implică topirea deșeurilor de plastic care nu pot fi reciclate, transformarea în gaz a materialelor plastice topite și obținerea de hidrogen prin eliminarea elementelor nedorite.

SDx: realizarea unui ecosistem de mobilitate centrat pe utilizator, prin definirea vehiculelor, flotelor și sistemelor de transport utilizând soluții software și AI

La nivel de Grup, Hyundai – în calitate de furnizor de soluții de mobilitate inteligentă – recunoaște importanța software-ului și inteligenței artificiale (AI), pentru crearea unui ecosistem de mobilitate centrat pe utilizator. În cadrul CES, compania a anunțat strategia „Software-defined Everything” (SDx), pentru transformarea dispozitivelor mobile, flotelor și ecosistemelor în active valoroase, utilizând soluții software avansate și AI.

 

Prin intermediul strategiei SDx, planul companiei este de a dezvolta un ecosistem de mobilitate care să raspundă nevoilor utilizatorilor, oriunde și oricând. În acest scop, software-ul și AI sunt considerați factori care facilitează implementarea acestei viziuni, printr-o experiență de utilizator holistică, dedicată furnizării de servicii și soluții de mobilitate cu accent pe confort și siguranță.

 

Strategia Grupului debutează cu dezvoltarea „Software-Defined Vehicle” (SDV), care presupune decuplarea hardware-ului de software, pentru a permite actualizarea și dezvoltarea independentă a celor două componente. Rețeaua și controlerele sunt proiectate în cadrul SDV, sporind flexibilitatea sistemului de dezvoltare a vehiculului, cu scopul de a permite actualizări mai rapide ale funcțiilor centrate pe utilizator și de a contribui la îmbunătățirea continuă a dispozitivului.

 

Pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor, Grupul intenționează: să dezvolte un sistem multimedia nou, care să susțină platformele aplicațiilor destinate vehiculelor; să pună la dispoziție kituri de dezvoltare software (SDK), pentru ca dezvoltatorii să poată crea aplicații utile; să integreze propriul model lingvistic extins (LLM) în asistentul AI și în sistemul de navigație, pentru o interacțiune mai simplă, dar și pentru siguranță sporită.

 

Pe lângă vehiculele individuale, soluțiile Grupului vor include și flote bazate pe software, care vor pune la dispoziția companiilor: servicii personalizate de gestionare a flotelor, analize în timp real a datelor și interfețe administrative ușor de utilizat, servicii avansate de gestionare a flotelor, analize de date și informații valoroase pentru clienții B2B cu diferite cerințe hardware și software, fără a fi nevoie de dispozitive telematice separate.

 

Grupul estimează că vehiculele vor evolua în „AI machines”, care vor învăța continuu să răspundă mai bine cerințelor clienților și să implementeze operații optimizate de învățare automată (MLOps). Acest proces de transformare a autovehiculelor va contribui la: automatizarea întreținerii/ actualizării acestora, simplificarea/ eliminarea activităților dificile, furnizarea de date transparente, prevenirea/ rezolvarea promptă a eventualelor probleme, accelerarea imbunătățirii serviciilor și soluțiilor, personalizarea experienței, pentru a oferi utilizatorilor valoare adaugată. Toate acestea vor contribui la funcționarea stabilă și eficientă nu numai a dispozitivelor, dar și a mobilității, logisticii și sistemului de utilizare în mediul urban în ansamblu.

 

Scopul final este de a crea un concept denumit „Cloud Transportation”, în care software-ul, dispozitivele definite de AI și mobilitatea se reunesc pentru a dezvolta un ecosistem în care transportul este ușor accesibil tuturor – „transportation-as-a-service”. Utilizatorii, dispozitivele și infrastructura urbană vor fi interconectate într-un ecosistem care permite accesul la transportul la cerere și îmbunptățirea automată în timp a inteligenței soluțiilor de mobilitate. În prezent, Grupul operează diferite servicii de mobilitate avansată (cum ar fi transportul la cerere și taxiurile autonome) și colectează date, pentru a dezvolta în continuare tehnologia SDV, inclusiv condusul autonom, asigurând astfel o bază pentru „Cloud Transportation”.

 

Cu această ocazie, au fost oferite și detalii despre parteneriatul recent încheiat cu Tenstorrent, o companie specializată în proiectarea unităților de procesare neurală (NPU), care contribuie la consolidarea angajamentului Hyundai privind soluțiile software și AI.

 

În plus, au fost prezentate informații despre filozofia de dezvoltare bazata pe software – „Service-defined, safety-designed”, care reflectă misiunea Grupului de a oferi experiențe de mobilitate fără griji, cu dispozitive fiabile și sigure. Prin utilizarea software-ului și a inteligenței artificiale, obiectivul Hyundai este de a dezvolta servicii și soluții care să răspundă prompt nevoilor utilizatorilor, având în același timp în vedere responsabilitatea pentru siguranța tuturor aspectelor legate de mobilitate (stabilitatea dispozitivelor, protecția datelor, securitatea cibernetică etc).

 

Mai multe detalii despre energia pe bază de hidrogen, robotică și despre diferitele soluții Hyundai care vor influența mobilitatea viitorului pot fi descoperite și prin intermediul platformelor Roblox Hyundai Map și Youtube (canalul global al companiei).

Despre Hyundai

Hyundai Auto Romania, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul marcii Hyundai în România din anul 1994 și aduce pe piața națională 10 modele Hyundai. Fondată în 1967, Hyundai Motor Company este prezentă în peste 200 de țări și are 120.000 de angajați la nivel global. Obiectivul producatorului este de a oferi clienților experiențe centrate pe soluții adaptate unui stil de viață conectat, în linie cu viziunea „Hyundai – Progress for Humanity”.

Contactează-ne

Showroom Hyundai, Strada Clujului 15, Sânnicoară

Telefon: (0264 438 123)

Email: marketing@inter-auto.ro

Distribuie acest articol